رویه‌های بازگرداندن کالا

فروشگاه نایت کالا به منظور جلب رضایت صد در صدی و کسب اعتماد کامل مشتریان همیشه به دنبال ارائه خدماتی با بهترین کیفیت می‌باشد. در این راستا کلیه محصولات خریداری شده توسط مشتریان در طی فرآیند خرید و پیش از ارسال از نظر صحت و سلامت کنترل می‌شوند و در صورت برآورده نمودن استانداردهای کیفی به مشتریان تحویل داده خواهند شد. با این وجود ممکن است شما مشتریان عزیز پس از دریافت سفارش با نواقص و یا ایراداتی در کالای خریداری شده مواجه شوید. در چنین شرایطی نایت کالا امکان ارجاع و تعویض کالا را برای مشتریان تا 7 روز پس از خرید فراهم نموده و در واحد پشتیبانی مشتریان آماده پاسخگویی به شما است. ارجاع و تعویض کالا ممکن است به دلایل مختلف از جمله مغایرت کالا با اطلاعات مندرج در فروشگاه اینترنتی نایت کالا، منصرف شدن مشتری از خرید خود و ... اتفاق بیفتد. اگر قصد تعویض و یا بازگرداندن کالای خریداری شده خود از فروشگاه اینترنتی نایت کالا را دارید، می توانید کالای خود را با در نظر گرفتن شرایط زیر ارجاع و یا تعویض نمایید. لطفاً قبل از هر اقدامی، با کارشناسان خدمات مشتريان به شماره تلفن 42332380-013 تماس بگيريد. بازگشت كالا صرفاً با هماهنگی كارشناسان میسر خواهد بود. از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات مشتريان نایت کالا جداً خودداری کنيد.

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد.

- وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش نایت کالا از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
- اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود بوده و از آن استفاده نشده و بسته بندی و پلمپ آن باز نگردیده باشد.
- عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره‌ای از جزییات با کالای اصلی تفاوت‌هایی داشته باشد به استناد آنها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت نایت کالا است.
- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری گردد.
- استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به نایت کالا بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.


اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.

- انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که بسته بندی اولیه و پلمپ آن باز و مخدوش نشده باشد، برچسب‌ها و اتیکت‌ها کنده و مخدوش نشده باشند و حتی نایلون وکیوم و شیرینک نیز باز و مخدوش نشده باشد، در غیر اینصورت امکان مرجوع کردن کالا از بین خواهد رفت حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
- اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات نایت کالا (شماره تلفن 42332380-013) اطلاع داده شود.
- اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
- برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمی‌توانند بازپس داده شوند، از شمول این بند خارج هستند.
- لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد. همچنین در صورت انصراف از خرید، کلیه هزینه‌های ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.


اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.

- آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش نایت کالا اطلاع داده شود.
- با توجه به صحیح و سالم تحویل دادن کلیه کالاها توسط نایت کالا به شرکت‌های حمل و نقل و همچنین بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و نایت کالا تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری گردد. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به نایت کالا بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
- کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش نایت کالا ارسال شود.
- در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه تحویل قابل مشاهده باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا مرسوله جهت بررسی و ارسال مجدد به نایت کالا بازگردانده شود.


شرایط ارجاع و تعویض لوازم آرایشی، بهداشتی، عطر و ادکلن چیست؟

با توجه به مصوبات وزارت بهداشت، به علت ماهیت خاص لوازم آرایشی و بهداشتی و رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها امکان ارجاع یا تعویض این گونه کالاها تحت هیچ شرایطی مقدور نمی‌باشد. مگر تنها درصورتی که کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته و یا اشتباه ارسال شده باشد، که در اینصورت ارجاع و یا تعویض محصول مشروط به خارج نشدن کالا از بسته بندی اصلی و باز نشدن پلمپ محصول می‌باشد.

شرایط ارجاع و تعویض لوازم شخصی برقی چیست؟

ارجاع و یا تعویض لوازم شخصی برفی مشروط به خارج نشدن کالا از بسته بندی اصلی و باز نشدن پلمپ محصول می‌باشد.

نکات مهم و قابل توجه

پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌گردد. در صورت خودداری مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت 7 روز بصورت امانت نزد نایت کالا در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند، با انقضای این مهلت نایت کالا در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ گونه مسوؤلیتی نخواهد داشت.

کالا را چطور ارسال کنم؟

- لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید و  از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش نایت کالا جداً، خودداری کنید.
- برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند دفترچه راهنما، کارت گارانتی، قطعات بسته بندی و ... به همراه کالای اصلی ارسال گردد.
- برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
- در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست سفارشی استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست سفارشی به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. ولی هزینه پست سفارشی با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستور العمل‌های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود.
- از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، باید رسید پستی را داخل بسته گذاشته و به همراه بسته ارسال کنید.
- بسته خود را به آدرس زیر و حتماً با پست سفارشی ارسال نمایید.
استان گیلان، شهر لاهیجان، خیابان امام خمینی، جنب بانک ملت مرکزی، گالری شب، کد پستی: 85656-44197


هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

- اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش نایت کالا برسد، کلیه هزینه‌های ارسال به عهده نایت کالا است.
- در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان نایت کالا، کلیه هزینه‌های ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
- برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به نایت کالا ارسال گردد.